Hej & välkommen till en ny dag!

Kanske borde börja med att tacka för den här dagen?
Blivit lite seg med bloggandet på äldre dar måste jag säga.
Nåja, jag är en mycket upptagen man, så det har väl sina förklaringar ^

Iallafall.
Det är mycket på gång nu faktiskt, mycket skoj framöver.
Nästa vecka innebär torsdag-söndag för min del på Nygård, då jag ska vara med på anhörigbehandling.
Känns oerhört intressant & ska bli förbannat roligt att få delta.
Eller ja, inte roligt kanske. Men ni kanske fattar vad jag menar ändå?
Är även på Nygård just nu.
Anna gick hem tidigare, så jag får leka lite receptionist. Dock så äre ju fredag eftermiddag, vilket innebär att det är jäävligt lugnt.
Men fy i helvete vilken bra dag det har varit här!
Skrattat en hel massa, funderat, samtalat, delat. Det är så förbannade vackert!
Har börjat tänka på att det inte är länge kvar tills det är dags för mig att "lämna" Hagforsgruppen...
& JAG VILL INTE!!!
Jag har lärt mig & lär mig fortfarande så oerhört mycket av att vara här, både om mig själv & om själva arbetet/behandlingen/patienterna... You name it!
Dock så är det väl så här, inget att göra åt. Ska iallafall göra det bästa av tiden som är kvar & jag vet att det kommer bli bra =)
Tillsammans med dessa människor kan det inte slå fel. Både personal & boende är helt underbara människor & de ger mig så mycket, det kommer jag alltid att vara tacksam för.
Så får jag väl avsluta med de fem deviserna, som bannemej alla borde ta till sig & tänka på:


Det viktigaste först
Ta det lugnt
En sak i sänder
Lev & låt leva
Gör det enkelt

Ni måste väl ändå hålla med om att det är vackra, betydelsefulla ord?
Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0