På tal om tandläkaren ...

image99Okej, för några dagar sedan var jag till tandläkaren.
Det var väl inget särskilt med det egentligen, tog 2 röntgenbilder
& så en liten undersökning på det, allting såg super ut.
Men, till saken då.
Nog för att jag är noga med mina tänder, borstar dom morgon & kväll, använder munvatten & tandtråd någon gång sådär.
Men när det är dags för tandläkarbesök - jävlar i helvete vad noga det blir då! Helt plötsligt så borstar jag de där stackars gaddarna helt frenetiskt, sköljer munnen överdrivet länge med munskölj & om inte tandtråden är framme särskilt ofta annars, så är den då fanimej det då.
Jag har inte tandläkarskräck, inte för 5 öre egentligen.
Visst, jag kan väl inte påstå att det är den mest tillfredsställande positionen, när man ligger där i en obekväm stol i ett sterilt rum & har män i masker som petar en i käften. Men ändå, jag tycker inte det är obehagligt eller så.
Men lik förbannat så håller man på så där.
Gör ni också så, eller är det enbart jag som fått för mig något knepigt, sjukt?

(bild från http://jinge.se/a3/4tand.jpg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0