Årsresumé 2007

SKOLAN

I min kära klass går det verkligen att inte trivas! Vårterminen tillsammans med Barn&Fritid bara flög fram, sommarlovet kom & sedan var det dags att börja 3:an! image70
Även denna termin har gått sjukt fort, men mycket roligt har vi hunnit med. Jag blev med i festkommittén för studenterna & detta har än så länge resulterat i 2 studentfester. Den första i bystugan, som totalt spårade ur med vatten i massor, men fram tills dess hade vi förbannat roligt. Sen var det tänkt att ha en ny, men p.g.a. gnälliga uthyrare, sket det sig i sista stund.
Så då körde vi lussevaka i Sörby nu i december & den natten var helt otroligt rolig! I samband med detta hade vi även luciatåg i skolan & i kyrkan. Trots att vi alla var hemskt trötta & bakfulla, så var det skoj & allting innan lucia var super ^
Har ju även haft praktik varje torsdag-fredag under hösten, då jag har varit vid Hagforsgruppen, ett 12-stegs-behandlingshem för alkoholister, narkomaner & spelmissbrukare. Det har varit en riktig upplevelse, jag har lärt mig så hemskt mycket & har fått träffa helt otroliga människor, som jag aldrig kommer att glömma. Praktiken har även fått mig att förstå vad jag vill arbeta med, vilket känns otroligt skönt.

VÄNNERNA

Shit, bättre vänner än de jag har kan man inte få!
Jag & Jocke har, om möjligt, kommit varandra ännu närmare under 2007. Han är verkligen den som förstår mig bäst & en äkta själsfrände. Vi kan prata om allt & gör även allt ihop, det är super att ha en vän som Jocke!
Jessica har jag även kommit mycket närmare, särskilt nu på hösten. Det är skönt, hon är en mycket underbar & vacker människa, som får mig att skratta :)

image72

Tillsammans med Jessica så måste jag ju nämna Madde, min ängel & Sara, min bäbus. Dimage71et är två av de mest betydelsefulla människorna i mitt liv & jag hyser stor kärlek till dem båda <3
& tack vare att Sara blev tillsammans med Marcus, tack vare mig ;), har jag återigen fått bättre kontakt med mina "gamla" vänner i Munkfors, där jag även fått många nya. Det är underbart :)
Ja, vad ska man säga egentligen? Jag har så sjukt bra vänner! Tommy & Tomas är även de 2 riktigt lustiga prickar som jag tycker mycket om :)
Tyvärr så har året även inneburit att man märkt vilka vänner som väljer annat framför en lång vänskap & det har även märkts vilka som sviker. Det är bra att få veta, men samtidigt jobbigt som fan.

JOBB & FÖRENINGSLIV

Det största som hänt inom denna "kategori" under året måste helt klart vara att Ung Slagkraft blivit en officiell förening, med mig & Jocke i spetsen. I februari/mars så kom vi igång, efter sjukt mycket pappersarbete. Vi började då planera HCH-07, en "minifestival" med live-musik i 2 dagar. Tog hit artister från hela Sverige, fixade med aktiviteter för alla i familjen & så var det dags. 13-14 juli var datumen som var planerade & p.g.a. alla saker vi hade hyrt & tagit dit, var vi tvungna att vakta under nätterna. Tack vare detta så fick jag ungefär 10 timmars sömn på 4 dygn, vilket var ett rent helvete när man skulle springa & fixa hela dagen. Jag lyckades även tappa bort bilnycklarna till min fasters bil under dessa dagar, vilket höll på att förstöra en hel del.
För oss blev det ett rent fiasko & vi skämdes riktigt ordentligt inför de artister vi tagit dit, p.g.a. det otroligt dåliga publikutbudet. Nåja, vi försökte & mer än så kunde vi inte göra.
Jag har även varit en del konferencier under året, bl.a. för UPSTAIRS, som jag inte längre är en aktiv del av. Det är roligt & ett fint sätt att få in lite extra pengar på.
Höll även vårtalet i Blinkernbergsparken i maj, ganska nervöst med alla människor som var där, men det gick bra. Talet var skrivet av Anders Broqvist, så det var en stor ära för mig att få läsa ett av hans verk :)

KÄRLEKEN

Ja, jag var ju tillsammans med Fredrik när 2007 började & det var för mig helt underbart.
Allting gick jättebra & jag var lycklig, men så i slutet på maj hände något & Fredrik gjorde slut.
Det blev en riktigt jobbig period, då han varit en av de allra närmaste i nästan 1 års tid.
Efter detta tog jag det jävligt lugnt med allt vad känslor hette så, jag ville ju vara med Fredrik. Hade väl några småflörtar under sommaren, men inget speciellt seriöst. image73
På hösten träffade jag Mattias, som jag tyckte om & trivdes bra tillsammans med, men det funkade helt enkelt inte.
& inte långt efter detta så berättade Fredrik för mig hur allt låg till med hans känslor för mig & hur han ville ha det, varför allt blivit som det blivit & att han skulle göra vad som helst för en chans till. Självklart var jag osäker till en början, men när vi träffats & pratat ett tag, så visste jag vad jag ville.
Nu är jag & Fredrik tillsammans igen & det känns hur skönt som helst!
I mina ögon är han den bästa pojkvän man kan ha & jag älskar honom verkligen.
Han får mig att må bra & känna lycka, jag vill alltid vara där jag är nu :)

ÖVRIGT

I februari fyllde jag 18 år, mycket roligt. Så jag & Jocke åkte till Falun för intensivkurs till körkort i mars & i april satt vi där med våra älskade körkort! =D Veckorna i Falun var sjukt roliga, men förbannat intensiva, vilket man kan förstå av namnet ;) Men att få körtkort var en mycket stor del av mitt liv & det är något jag använder mig av varje dag, lat som jag är ;)
image74I juni åkte jag & Tobbe till Arvika för att se Nationalteatern & det var en av de finaste kvällarna i mitt liv. Så underbar jävla musik & underbart sällskap. Det är en kväll jag alltid kommer att minnas :)
Det var även i juni som jag & familjen stack till Alanya, Turkiet i 2 veckor. Det var helt otroligt! Fick mig nya vänner i & med engelsmännen/kvinnorna & även via Mitos restaurang. Det blev inte mycket sömn under sista veckan, tack vare stôllfärder till hamnen mitt i natten & fuldansande till tidigt på morgonen, men det var underbart.
Sista veckan på sommarlovet åkte jag tillbaka till Alanya, denna gång med Jocke. Där träffade vi Andrea, Daniel & Cissi, tre roliga norrlänningar ;) Tillsammans med Jocke hade jag en av de bästa veckorna i mitt liv, fy fan vad roligt! Allt som hände den veckan var helt sjukt, som det brukar vara med mig & Jocke :P

Sisådär, då vare klart ;)
Förmodligen har jag glömt pissmycket, men orkar helt enkelt inte skriva mera nu.
Så, är det något ni undrar över är det bara att fråga :)

Kommentarer
Postat av: Malin

GOTT NYTT ÅR MALIN ;D

2008-01-01 @ 16:38:24
URL: http://gloory.blogg.se
Postat av: Jessica

Gumman, tack för det gångna året . Det har varit underbart. Fick en tår i ögat när jag läste din blogg, Tack ! Du är en underbar vän. Släpper dig inte första taget

2008-01-01 @ 23:59:56
URL: http://lellbeach.blogg.se
Postat av: Sara

Du är bäst

2008-01-03 @ 01:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0