Nu är jag här igen

Har inte så jäkla mycket att göra, så därför trycker jag in ett inlägg till.
Jocke sitter i fåtöljen & läser Aftonbladet.
Jag frågar om det står något intressant & hans svar blir:
- Jaha. Massa. Några som har åkt till Turkmenistan. Eller Pakistan. Eller vad det nu var.

Så jag vet inte om han är så jäkla insatt i vad han läser ^

Sitter & har lite småfunderingar över framtiden & så.
Nu är det inte länge kvar tills studenten. Närmare bestämt 55 dagar tror jag.
Skoldagar alltså.
Sen då?
Fan, trots att man är så förbannat skoltrött, så har ändå skolan varit en trygghet i 12 års tid.
Det är dit man gått varje dag, måndag-fredag.
Alltid fått instruktioner om exakt vad man ska göra?
Sen då?

Visst, jag är en av de lyckliga få (?) som vet vad jag vill.
Först ska jag jobba, iallafall två år.
Anledningen till att jag inte läser vidare direkt, är helt enkelt att utbildningen jag ska gå vill att man fyllt minst 21 år.
Ska läsa till behandlingsassistent för vuxna missbrukare & sedan fortsätta för att bli Alkohol- & drogterapeut.
Kanske inte världens vanligaste val, men det är tack vare att jag fått den otroliga förmånen av att praktisera vid Hagforsgruppen, ett behandlingshem i Ekshärad.

Så jag vet iallafall, känns rätt skönt.
Men ändå känns det lite "skrämmande".

Vet du vad du vill?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0